Workshop

Få en genvej til det næste twist, der gør medarbejder-oplevelsen 5-stjernet

De bedste intentioner kan være svære at omsætte til handling.

Bedst som du vil gå i gang med at udvikle og være kreativ, lander endnu en akut driftsopgave på bordet.

Sådan ser dagligdagen nemlig ud.

Og så bliver det ved tankerne og den gode vilje. Dem kan ingen se, ingen får gavn af dem og du sidder mellem-frustereret tilbage med uopfyldt potentiale. Øv.

Fortvivl ikke: Lad vær’ med at opfinde den dybe tallerken helt selv! Tag i stedet et fast greb i hånden på dine vigtigste medarbejdere og samarbejdsparter og tag på guidede workshops ind i hjertet af jeres arbejdspladskultur.

Du rykker i workshops, fordi

Du får effektivt overblik

Saml trådene i en ruf. Få et fælles billede af virkeligheden. Og dyk så ned i de vigtigste detaljer for at justere praksis.

I gør det sammen

Få alle synsvinkler hørt og til at falde i hak fra starten. Når I bygger sammen, rykker I sammen – og samme vej.

Du ved "hvad" og "hvordan"

Gå fra idéer til en plan og få værktøjer, der virker, med jer hjem. Ingen store projekter, kun overskuelige aktiviteter.

Workshop

Arbejdsplads-strategi & ledelseskultur

Employer Brand og kulturen bag

Kickstart jeres strategiske arbejdspladskultur på een dag

Opdag jeres ønskede employer brand og kultur

Hvordan vil I gerne opfattes som arbejdsgiver og hvad skal der til, for at det lykkes?

Bliv guidet igennem delene i en arbejdsplads-kultur, der leverer på både funktionelle og emotionelle krav fra medarbejderne.

Vi analyserer, hvor I er lige nu. Så finder vi ud af, hvor I gerne vil hen. Og så lægger vi en plan for, hvordan I kan styrke tillid, trivsel og topresultater (uden konsulenter og bunker af klingende mønt).

Mere info

Til dig, der skal sikre, at arbejdspladsen internt kan levere dét, I har lovet eksternt.

Opdag svar på

  1. Hvordan fremstår vi – og bliver reelt opfattet – som arbejdsgiver i dag (også selvom vi ikke har formuleret det strategisk)?
  2. Hvilken kultur og brand er nødvendigt for, at vi kan levere vores kerneydelse og service til kunderne?
  3. Hvor skal vi twiste vores daglige interne praksis i dag og hvor skal vi starte først på vores interne kulturrejse?

Scope

Overordnet for hele arbejdspladsen. Kan også bruges på del-enheder som fx en division, en afdeling eller flere teams på tværs af arbejdspladsen. OBS: Hvis I har flere sites, der samles, så er fokus på fællestræk i kulturen fremfor subkulturer.

Du og teamet får en faciliteret turbo-tour gennem

  • Tygget teori og erfaringer om organisationskultur og sammenhæng med virksomhedsresultater
  • De funktionelle og emotionelle elementer i en arbejdspladskultur
  • Kulturrejsens stationer, niveauer og modenhed
  • Karaktertræk ved succesfulde kulturer
  • En lynhurtig kulturanalyse hos jer
  • Kritiske KPI’er for kunde og kerneydelse
  • Vision, mission og værdier for arbejdspladen
  • Aspiration-til-adfærd-modellen
  • Skelettet til en ledelsesfilosofi
  • De 5+ motivationsfaktorer
  • De 5+ produktivitetsfaktorer
  • Trivsel og arbejdsmiljø i praksis
  • Prioriteter og plan for jeres kulturrejse – i små bidder

Dét får du at arbejde videre med

  • En kort opsummering af jeres nuværende brand
  • Kortfattet dokumentation af jeres ønskede arbejdspladskultur
  • Skitse til prioriteter og plan
  • 60 min. coaching og rådgivning på jeres videre arbejde

Det praktiske

  • Workshoppen tager 8 timer incl. pauser
  • Vi er på jeres arbejdsplads (eller et sted, I booker).
  • I er ideelt fra 4-18 deltagere (men vi kan skalere op til 50 deltagere).
  • Du investerer i omegnen af 25.000 dkr afhængigt af ekstra hjælp og tilpasning.

Typiske deltagere

Topledelse, HR, arbejdsmiljø- og/tillidsrepræsentanter, evt. udvalgte specialister og kultur-rollemodeller (og vi kan godt rådgive dig om, hvordan du sammensætter deltagerne).

Din forberedelse

  • 60 min afklaring af emne, scope og formål
    – Indsamling af støtte-materiale (se nedenfor)
  • Online-godkendelse af koncept og oplæg
  • Egen praktik mht. invitation, lokale, IT-udstyr, evt. tryk af materialer og at bestille forplejning.

Du får mest ud af workshoppen, hvis du kan dele dét, du har af

  • Vision, mission, værdier og strategiske projekter incl. målepunkter
  • APV-, leder- og medarbejdertilfredsheds-, puls- eller andre kultur-målinger
  • Personalehåndbog, HR-arbejdsmiljøpolitikker, kulturprofiler eller HR-årshjul
  • De seneste jobannoncer eller opslag på sociale medier om jer som arbejdsgiver
  • HR-tal for turn-over, fordeling af anciennitet, alder, sygefravær eller andre nøgletal.
    (og hvis du har nul og niks, lidt hist og pist eller det meste i hovedet og ikke på skrift, så tager vi den derfra…)

Leadership Experience

Lederrejsen – fra frontlinie til frontfigur

Klæd ledere på til relationer og resultater

Front-, mellem- og topledere påvirker en virksomhed og dens resultater allermest. De “maker” og “breaker” oplevelsen for medarbejdere, kunder og alle øvrige interessenter.

Map jeres lederrejse og klæd lederne på til at performe, skabe relationer og vokse på jeres arbejdsplads. På alle niveauer og til hver en tid.

Undervejs får I input om adfærd og kompetencer, der gør forskellen på en OK og en virkeligt god leder.

Mere info

Til dig, der har aktier i at ansætte, udvikle og fastholde de bedste ledere, der skal skabe resultater gennem andre.

Opdag svar på

  1. Hvordan ser vores interne udviklings- og performancerejse ud for vores nye og erfarne ledere i dag?
  2. Hvilken ledelsesfilosofi og -profiler er nødvendige for, at lederne kan motivere og udvikle medarbejdernes adfærd og kompetencer? Og kan og vil vores nuværende ledere det?
  3. Hvordan bygger vi den mest effektiv lederrejse til at give dem kompetencer og skabe relationer fra første lederjob og videre?

Scope

For hele arbejdspladsen. Kan varieres på del-enheder som fx en division eller en afdeling, men sjovest og mest effektiv med de store overbliks-briller på (de rykker jo forhåbentlig rundt, de ledere).

Du og teamet bliver gelejdet nænsomt gennem

  • Ledelsens rolle i at skabe de funktionelle og emotionelle elementer i en arbejdspladskultur
  • Teori, forskning og erfaringer om ledelse, der skaber resultater
  • De 3K’er-modellen for at skabe høj tillid
  • Lederroller på vores arbejdsplads
  • Lederrejsens stationer – ind, op, ned, på tværs og ud
  • Kernekompetencer for ledere til at løse opgaven hos os
  • Kernekompetencer for ledere til at skabe motivation hos os
  • Ledelsesfilosofi – fra forestilling til feedback
  • Lederrollen: Opgaver, beslutninger, fejring, fejl og ansvar
  • Lederrollen: Performance, prioriteter og pres-ball’er
  • De mest nødvendige skridt for os kort og lang sigt

Dét får du at arbejde videre med

  • En opsummering af jeres nuværende lederrejse
  • Dokumentation af jeres ønskede lederrejse
  • Skitse til jeres ledelsesfilosofi og plan for validering af den
  • Skitse til prioriteter og plan til detail-beslutning
  • 60 min. coaching og rådgivning på jeres videre arbejde

Det praktiske

  • Workshoppen tager 1,5 dage (12 timer) incl. pauser
  • Vi er på jeres arbejdsplads (eller et sted, I booker).
  • I er ideelt fra 2-10 deltagere (men vi kan skalere op til 25 deltagere).
  • Du investerer i omegnen af 38.000 dkr (afhængigt af ekstra hjælp og tilpasning).

Typiske deltagere

HR, topledelse, udvalgte front- og mellemledere og evt. specialister og leder-rollemodeller (og vi kan godt rådgive dig om, hvordan du sammensætter deltagerne).

Din forberedelse

  • 30 min afklaring af emne, scope og formål
  • Indsamling af støtte-materiale (se nedenfor)
  • Online-godkendelse af koncept og oplæg
  • Egen praktik mht. invitation, lokale, IT-udstyr, evt. tryk af materialer og at bestille forplejning.

Du får mest ud af workshoppen, hvis du kan dele dét, du har af

  • Vision, mission, værdier og strategiske projekter incl. målepunkter for ledere
  • APV-, leder- og medarbejdertilfredsheds-, puls- eller andre kultur-målinger
  • HR-tal på turn-over for ledere
  • Aktiviteter til at onboarde, udvikle og fastholde ledere, fx uddannelse, bonus-programmer o. lign.
    (og fortvivl ikke, hvis du intet har på skrift
  • så laver vi et pre-interview i stedet).

Workshop

Kompetente og kollegiale medarbejdere

Employee Experience

Medarbejderrejsen – Skab ambassadører fra A til Z

Fra ny over nyttig til nær relation

Gør medarbejderrejsen fra (før) allerførste kontakt til alumni effektiv til at få medarbejdere, der kan og vil.

Bliv guidet til at dykke ned i de afgørende punkter undervejs, hvor dine medarbejderes engagement enten styrkes eller styrtdykker afhængigt af deres profil, anciennitet eller private eller organisatoriske begivenheder.

Propfyldt med proces-indsigt og motivationsfaktorer i praksis, så du kan twiste jeres employee experience nemt.

Mere info

Til dig, der skal sikre, at arbejdspladsen internt kan levere dét, I har lovet eksternt.

Opdag svar på

  1. Hvordan fremstår vi – og bliver reelt opfattet – som arbejdsgiver i dag (også selvom vi ikke har formuleret det strategisk)?
  2. Hvilken kultur og brand er nødvendigt for, at vi kan levere vores kerneydelse og service til kunderne?
  3. Hvor skal vi twiste vores daglige interne praksis i dag og hvor skal vi starte først på vores interne kulturrejse?

Scope

Overordnet for hele arbejdspladsen. Kan også bruges på del-enheder som fx en division, en afdeling eller flere teams på tværs af arbejdspladsen. OBS: Hvis I har flere sites, der samles, så er fokus på fællestræk i kulturen fremfor subkulturer.

Du og teamet får en faciliteret turbo-tour gennem

  • Tygget teori og erfaringer om organisationskultur og sammenhæng med virksomhedsresultater
  • De funktionelle og emotionelle elementer i en arbejdspladskultur
  • Kulturrejsens stationer, niveauer og modenhed
  • Karaktertræk ved succesfulde kulturer
  • En lynhurtig kulturanalyse hos jer
  • Kritiske KPI’er for kunde og kerneydelse
  • Vision, mission og værdier for arbejdspladen
  • Aspiration-til-adfærd-modellen
  • Skelettet til en ledelsesfilosofi
  • De 5+ motivationsfaktorer
  • De 5+ produktivitetsfaktorer
  • Trivsel og arbejdsmiljø i praksis
  • Prioriteter og plan for jeres kulturrejse – i små bidder

Dét får du at arbejde videre med

  • En kort opsummering af jeres nuværende brand
  • Kortfattet dokumentation af jeres ønskede arbejdspladskultur
  • Skitse til prioriteter og plan
  • 60 min. coaching og rådgivning på jeres videre arbejde

Det praktiske

  • Workshoppen tager 8 timer incl. pauser
  • Vi er på jeres arbejdsplads (eller et sted, I booker).
  • I er ideelt fra 4-18 deltagere (men vi kan skalere op til 50 deltagere).
  • Du investerer i omegnen af 25.000 dkr afhængigt af ekstra hjælp og tilpasning.

Typiske deltagere

Topledelse, HR, arbejdsmiljø- og/tillidsrepræsentanter, evt. udvalgte specialister og kultur-rollemodeller (og vi kan godt rådgive dig om, hvordan du sammensætter deltagerne).

Din forberedelse

  • 60 min afklaring af emne, scope og formål
    – Indsamling af støtte-materiale (se nedenfor)
  • Online-godkendelse af koncept og oplæg
  • Egen praktik mht. invitation, lokale, IT-udstyr, evt. tryk af materialer og at bestille forplejning.

Du får mest ud af workshoppen, hvis du kan dele dét, du har af

  • Vision, mission, værdier og strategiske projekter incl. målepunkter
  • APV-, leder- og medarbejdertilfredsheds-, puls- eller andre kultur-målinger
  • Personalehåndbog, HR-arbejdsmiljøpolitikker, kulturprofiler eller HR-årshjul
  • De seneste jobannoncer eller opslag på sociale medier om jer som arbejdsgiver
  • HR-tal for turn-over, fordeling af anciennitet, alder, sygefravær eller andre nøgletal.
    (og hvis du har nul og niks, lidt hist og pist eller det meste i hovedet og ikke på skrift, så tager vi den derfra…)

Leadership Experience

Lederrejsen – fra frontlinie til frontfigur

Klæd ledere på til relationer og resultater

Front-, mellem- og topledere påvirker en virksomhed og dens resultater allermest. De “maker” og “breaker” oplevelsen for medarbejdere, kunder og alle øvrige interessenter.

Map jeres lederrejse og klæd lederne på til at performe, skabe relationer og vokse på jeres arbejdsplads. På alle niveauer og til hver en tid.

Undervejs får I input om adfærd og kompetencer, der gør forskellen på en OK og en virkeligt god leder.

Mere info

Til dig, der arbejder benhårdt på at skabe en fantastisk arbejdsplads med trivsel og top-præstationer.

Opdag svar på

  1. Hvordan er vores Employee Experience i dag fra start til slut?
  2. Hvilke oplevelser og kompetencer vil vi gerne bygge på medarbejderne og hvordan sikrer vi, at de bliver?
  3. Hvilke dele af vores medarbejderrejse skal vi twiste først og hvordan kan vi gøre det i praksis?

Scope

Overordnet for hele arbejdspladsen med variationer for enkelte medarbejdergrupper eller for en division, afdeling eller ned i det enkelte team.

Du og teamet bliver ledt igennem

  • De funktionelle og emotionelle elementer i en arbejdspladskultur
  • Kerneydelse og service hos os
  • De enkelte stationer i den typiske medarbejderrejse
  • Kultur-rejsen hos os: Adfærd og mindset
  • Kompetence-rejsen hos os: Udvikling og motivation
  • Typiske skiftespor på medarbejderrejsen (og hvordan du undgår, at de falder af undervejs)
  • Inspiration til arbejdsglæde og trivsel i det gode psykiske arbejdsmiljø
  • Zoom-områder og prioriteter

Dét får du at arbejde videre med

  • En opsummering af jeres nuværende medarbejderrejse
  • Dokumentation af jeres ønskede medarbejderrejse
  • Skitse til prioriteter og plan til detail-beslutning
  • 60 min. coaching og rådgivning på jeres videre arbejde

Det praktiske

  • Workshoppen tager 1,5 dage (12 timer) incl. pauser
  • Vi er på jeres arbejdsplads (eller et sted, I booker).
  • I er ideelt fra 4-10 deltagere (men vi kan skalere op til 25 deltagere).
  • Du investerer i omegnen af 38.000 dkr (afhængigt af ekstra hjælp og tilpasning).

Typiske deltagere

HR, ledere og evt. fagspecialister (og vi kan godt rådgive dig om, hvordan du sammensætter deltagerne).

Din forberedelse

  • 30 min afklaring af emne, scope og formål
  • Indsamling af støtte-materiale (se nedenfor)
  • Online-godkendelse af koncept og oplæg
  • Egen praktik mht. invitation, lokale, IT-udstyr, evt. tryk af materialer og at bestille forplejning.

Du får mest ud af workshoppen, hvis du kan dele dét, du har af

  • Vision, mission, værdier og strategiske projekter incl. målepunkter for ledere
  • APV-, leder- og medarbejdertilfredsheds-, puls- eller andre kultur-målinger
  • HR-tal på turn-over for ledere
  • Aktiviteter til at pre-, on- og reboarde, fastholde og begejstre medarbejdere
    (og fortvivl ikke, hvis du intet har på skrift
  • så laver vi et pre-interview i stedet, så vi har lidt indblik i din hverdag).

Fås den også virtuelt?…og andre hyppige spørgsmål

Er workshops kun fysiske eller også virtuelle?

 – Vi kan afholde alle workshops online – enten på jeres egne platforme eller via vores løsninger. Men det giver bestemt en anden dynamik, hvis I kan samles fysisk.

Vi kan ikke tage alle de relevante deltagere ud af driften på een gang – hvad gør vi så?

– Intet problem. Så kan vi dele deltagerne op og gentage workshoppen flere gange.

Vi vil gerne have lidt af den ene workshop og lidt af den anden – kan vi det?

– Jep, vi kan sammensætte workshops, så de passer til dér, hvor I er lige nu.

Kan I håndtere administrationen for os?

– Vi kan godt håndtere det administrative omkring en workshop – fx eksterne lokaler, deltager-tilmelding, forplejning, udstyr, tryk og indkøb af materialer – så I bare skal møde op og deltage og bagefter får dokumentation fra workshoppen. Meeen det er nok lidt dyrere end hvis I selv klarer de praktiske opgaver og vi skal aftale det fra starten..

Er en workshop bare en slam-bam-thank-you-ma’m-event?

– Nej, ikke hos os. Vi vil nemlig så gerne have, at du lykkes! Derfor får du en times sparring efter workshoppen og undervejs i jeres egen opfølgning – og du kan dele den op i op til 4 x 15 min eller efter behov.

Kontakt os, hvis du ikke har fået svar på dit spørgsmål.